Radnice
Odbor školství, kultury a sportu
10.9.2024

Odbor školství, kultury a sportu především se orientuje na záležitosti spojené se školstvím, kulturou, sportem a ostatní zájmovou činností občanů.
Vedoucí odboru
Mgr. Pavla Skokanová
- číslo dveří: A210
 - telefon: 596 092 246
 - e-mail: skokanova.pavla@mubo.cz
 
Referenti odboru
Petra Gottwaldová
- číslo dveří: A208
 - telefon: 596 092 248
 - e-mail:  gottwaldova.petra@mubo.cz
 - zástupce vedoucí odboru školství, kultury a sportu
 - ekonomka
 - sestavování rozpočtů jednotlivých organizačních celků podle kalkulací, norem a potřeb včetně jejich rozpisů a zajišťování jejich plnění; prověřování a zajišťování účetní správnosti vykazování rozpočtových prostředků; zajišťování realizace rozpočtových změn; příprava rozborů a předrozborů
 - příprava ucelených částí rozpočtu; sledování příjmů a výdajů včetně navrhování opatření při jejich neplnění; rozpisy příspěvků a dotací podle stanovených zásad
 - metodické vedení příspěvkových organizací města (školských příspěvkových organizací, K3, DDM), spolupráce se společností BOSPOR
 - kontrola hospodaření v příspěvkových organizacích v působnosti odboru
 - uzavírání dohod o provedení práce a ostatních smluv na úseku školství
 - vedení agendy příspěvků na částečnou úhradu neinvestičních nákladů na provoz MŠ a ŠD – školné
 
Ing. Michal Lorenc
- číslo dveří: A209
 - telefon: 596 092 214
 - e-mail:  lorenc.michal@mubo.cz 
 - správa budov školských zařízení a neškolských příspěvkových organizací ve městě, zajišťování jejich oprav a udržovacích prací
 - zajišťování přípravy investičních akcí, zpracovávání investičních záměrů podle zadání způsobů financování, projektové přípravy apod.; řešení majetkoprávních vztahů podle investičních záměrů a technickoekonomických požadavků; zpracování rozpočtů a plánů nákladů na přípravné, průzkumové a projektové práce
 - příprava výběrových řízení investičních akcí
 - zajišťování realizace investičních akcí včetně dozorování průběhu realizace investic, výběr a koordinace dodavatelů a jiných účastníků stavby, přebírání prací; příprava, uzavírání a provádění změn smluv o dílo, smluv mandátních apod. dle občanského zákoníku, jejich kontrola a konzultace s právníky; prověřování a zajišťování úplnosti investiční dokumentace a zpracování zápisů protokolů o předání staveb; zajišťování odstraňování nedostatků v průběhu jejich realizace; zabezpečení účetních převodů dokončených staveb na příslušné odbory MěÚ nebo na jiné správce; průběžná kontrola čerpání finančních prostředků z rozpočtu
 - uplatňování reklamací staveb v průběhu záruční lhůty a kontrola odstranění vad
 - vyhodnocování a zpracovávání zpráv o stavu realizovaných investičních akcí
 
Lucie Mikulová
- číslo dveří: A208
 - telefon: 596 092 272
 - e-mail:  mikulova.lucie@mubo.cz
 - ekonomka
 - sestavování rozpočtů jednotlivých organizačních celků podle kalkulací norem, normativů a potřeb včetně jejich rozpisů a zajišťování jejich plnění; prověřování a zajišťování účetní správnosti vykazování rozpočtový prostředků; zajišťování realizace rozpočtových změn
 - příprava ucelených částí rozpočtu včetně účelově poskytnutých dotací, sledování příjmů a výdajů včetně navrhování opatření při jejich neplnění; rozpisy dotací podle stanovených zásad
 - zpracování rozboru hospodaření za školy a školská zařízení v obvodu působnosti podle závazných osnov včetně zúčtování účelových prostředků a prostředků státního rozpočtu
 - spolupráce s odborem školství, mládeže a sportu Moravskoslezského kraje na úseku rozpočtování, financování, účtování a zpracování dat a další dokumentace ze škol a školských zařízení v rozsahu působnost
 - kontrola hospodaření příspěvkových organizací v působnosti odboru
 
Irena Šlachtová
- číslo dveří: A209
 - telefon: 596 092 245
 - e-mail:  slachtova.irena@mubo.cz
 - referent kultura, sport a ostatní zájmová činnost
 - souhrnné vedení agendy všech příspěvků z rozpočtu města v oblasti sport, kultura, církve, ostatní zájmová činnost včetně aktualizace Zásad pro poskytování ostatních příspěvků z rozpočtu města, tvorby podkladů pro financování a kontroly účelového využití příspěvků; příprava podkladů pro finanční výbor, komisi sportu, komisi kultury a komisi životního prostředí včetně účasti na jednáních; spolupráce se sportovními, kulturními a ostatními zájmovými subjekty a jejich evidence
 - členství v komisi sportu, spolupráce s komisí kultury včetně účasti na jednáních těchto komisí; spolupráce s příspěvkovými organizacemi (K3) a Bosporem s.r.o. v oblasti kultury a sportu; členství ve specializovaných týmech a účast na jejich jednáních
 - organizační zajištění akcí organizovaných OŠKaS (ankety, turnaje, zájezdy, ceny a odměny do soutěží apod.)
 - poradenská a konzultační činnost v dílčích úsecích správy nebo samosprávy včetně vydávání stanovisek; dopravní uzavírky a využití veřejných prostranství v souvislosti s konáním sportovních a kulturních akcí; veřejné hudební produkce – OSA, Intergram apod.
 - evidence dětských koutků, hřišť a sportovišť v majetku města; přehledy vytíženosti tělocvičen ve městě
 - evidence, ochrana a zajišťování oprav památek, památníků a soch v majetku města
 - spolupráce s kronikářkou a dohled nad vedením kroniky města
 - uzavírání a kontrola dodržování smluv; evidence smluv za celý odbor
 - garant odboru pro internetové stránky města
 - vedení agendy korespondence odboru; zajištění zásobování odboru kancelářskými potřebami
 - provádění souhrnného výkonu samosprávních činností na úseku inventarizace majetku, a to jak majetku odboru, tak i pronajatého majetku
 
Byty, nebyty, nemovitosti
Dotazníky
E-služby
Formuláře
GDPR
Hlášení závad
Kontakt s občany
Kontakty a úřední hodiny
Nabídka práce
Odbory a organizační struktura
Ochrana oznamovatele
Otevřená data
Poplatky
Portál občana - platební portál
Poskytování informací
Postupy a návody
Povinně zveřejňované informace
Registr smluv a objednávek
Rejstřík honebních společenstev
Rezervační systém
Sčítání lidu
Úřední deska
Územní plánování
Veřejné zakázky
Volby
Vyhledávání úředníků
Výsledky kontrol
Zásady
Ztráty a nálezy
Web města



