Dotazník na veřejnosprávní kontrolu

1.3.2004

Datum přijetí žádosti:
Datum odpovědi:
Vyřizoval:

Stručný popis požadované informace:
Co je předmětem veřejnosprávní kontroly, jak často se kontrola provádí, jak vzniká plán kontrol a kdo a kdy ho schvaluje? Jaký je význam kontroly na úrovni místních samospráv a v čem je kontrola pro obec důležitá? Jak hodnotíte účinnost systému finanční kontroly? Jak probíhalo zavádění systému finanční kontroly, museli jste přijmout něco nového např. směrnice, vytvořit? Museli jste měnit organizační zajištění finanční kontroly? Změnil se systém kontroly oproti stavu před zavedení nového zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole?

Odpovědi:
Veřejnosprávní kontrola je zaměřena na hospodaření s veřejnými prostředky u svých příspěvkových organizací, u příjemců veřejné finanční kontroly, kterou jim ÚSC poskytlo i  u žadatelů o veřejnou finanční podporu.

Veřejnosprávní kontrola je na našem úřadě prováděna zejména pracovníky odboru školství, kultury a sportu spolu s interním auditorem(u přísp. organizací města a žadatelů a příjemců veř.fin. podpory) a pracovníkem majetkového odboru (v případě, že se jedná o poskytování prostředků z fondu rozvoje bydlení).

Příspěvkové organizace se kontrolují na základě plánu, který se vytváří na začátku každého roku a po skončení kalendářního roku se kontroly vyhodnocují, což slouží jako podklad pro plán nový. Nezahrnuje všechny příspěvkové organizace-jde o výběr, přičemž nevybrané organizace v jednom roce, jsou zahrnuty do plánu v roce druhém, tak aby byly všechny příspěvkové organizace zkontrolovány min. 1x za 2 roky. Samozřejmě je možné operativně zařadit kontrolu kterékoli příspěvkové organizace, pokud to vyplyne z úkolů zastupitelstva, rady, popř. námětů občanů či zaměstnanců městského úřadu. Tento plán vytváří referenti odboru školství, kultury a sportu a schvaluje jeho vedoucí. Příspěvkové organizace jsou samostatnými právními subjekty - mnohé z nich teprve od roku 2003 - a úkolem finanční kontroly není jen vyhledávání nedostatků a nařizování příslušných opatření, ale také úkol ve formě metodické pomoci - orientace ve spleti stále nových právních předpisů.

Žadatelé a příjemci veř. fin. podpory nejsou kontrolováni dle plánu, ale všichni. Žadatelé musí striktně splňovat daná kritéria pro poskytnutí veř. financí a příjemci musí předložit řádné vyúčtování.

Veřejnosprávní kontrola, resp. její podoba před účinností zákona 320/2001 Sb. byla prováděna zejména u příjemců veř. fin. podpory, kteří museli vždy dokládat použití těchto příspěvků.


Počet zhlédnutí: 5 455

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

24 °C