Zpravodajství
15.7.2008 - Obchvat Českého Těšína začal sloužit motoristům
Zdroj: Haló noviny
Strana: 3
ČESKÝ TĚŠÍN - Dva kilometry dlouhý obchvat Českého Těšína, předaný v pondělí k užívání na silnici I/11, přispěje nejen ke zlepšení dopravní situace v tomto městě, ale také v celém třineckém regionu.
Podle generálního ředitele ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) ČR Alfreda Brunclíka silnice I/11 je důležitou spojnicí tří států - ČR, Polska a Slovenska.
"Každý den zde projíždí několik tisíc osobních a nákladních vozidel. Hlavním záměrem tedy bylo odklonění dopravy od centra města," dodal. Začátek nově postaveného úseku je napojen na silnici I/48 v Dolním Žukově, je veden směrem na Rakovec a přechází přes železniční traď směr Frýdek Místek - Český Těšín. Úsek potom dále pokračuje přes stávající silnici I/11, kde je mimoúrovňová křižovatka, přemosťuje toky Ropičanku a Rakovec, znovu přechází přes železniční trať směr Bohumín - Žilina a končí napojením na již vybudovaný most přes řeku Olši směr Třinec.
Trasou I/11 Český Těšín - obchvat dochází k odklonu stávající silnice ze středu města na jeho jihovýchodní okraj. Součástí stavby je mimoúrovňové napojení silnice II/468, která propojuje město Český Těšín s Třincem. Tato komunikace zabezpečuje příjezd nákladní dopravy do Třineckých železáren, a také do průmyslové zóny Třince.
Stavba obchvatu, realizovaná firmou ODS - Dopravní stavby Ostrava, stála zhruba 567 milionů korun. Napojení na stávající příjezd do Českého Těšína je zajištěno dvěma rampami, vybudováno bylo osm mostů, 26 přeložek inženýrských sítí a 960 metrů protihlukové zdi.
Podle generálního ředitele ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) ČR Alfreda Brunclíka silnice I/11 je důležitou spojnicí tří států - ČR, Polska a Slovenska.
"Každý den zde projíždí několik tisíc osobních a nákladních vozidel. Hlavním záměrem tedy bylo odklonění dopravy od centra města," dodal. Začátek nově postaveného úseku je napojen na silnici I/48 v Dolním Žukově, je veden směrem na Rakovec a přechází přes železniční traď směr Frýdek Místek - Český Těšín. Úsek potom dále pokračuje přes stávající silnici I/11, kde je mimoúrovňová křižovatka, přemosťuje toky Ropičanku a Rakovec, znovu přechází přes železniční trať směr Bohumín - Žilina a končí napojením na již vybudovaný most přes řeku Olši směr Třinec.
Trasou I/11 Český Těšín - obchvat dochází k odklonu stávající silnice ze středu města na jeho jihovýchodní okraj. Součástí stavby je mimoúrovňové napojení silnice II/468, která propojuje město Český Těšín s Třincem. Tato komunikace zabezpečuje příjezd nákladní dopravy do Třineckých železáren, a také do průmyslové zóny Třince.
Stavba obchvatu, realizovaná firmou ODS - Dopravní stavby Ostrava, stála zhruba 567 milionů korun. Napojení na stávající příjezd do Českého Těšína je zajištěno dvěma rampami, vybudováno bylo osm mostů, 26 přeložek inženýrských sítí a 960 metrů protihlukové zdi.