Zpravodajství
29.9.2008 - Projíždějící náklaďáky lidem v Orlové vadí
Zdroj: Moravskoslezský deník
Strana: 4
Autor: Kutěj Richard (rich)
Lidé z orlovské oblasti Výhoda říkají, že náklaďáky vozící materiál na stavbu dálnice údajně někdy nedodržují dohodnuté omezení provozu.
Orlová - Velký provoz náklaďáků, které navážejí materiál na stavbu dálnice D 47 v Bohumíně, začíná vadit lidem žijícím v orlovské části Výhoda.
Ti musejí snášet zvýšenou prašnost, provoz i hluk. Navíc upozorňují, že nákladní vozy údajně nedodržují dohodnuté termíny provozu. Náklaďáky vozí materiál z bývalého Dolu Doubrava. "Jezdí od časného rána a někdy i později večer. Je to strašné. Máme za to, že by jejich provoz měl končit kolem devatenácté hodiny. Oni si ale klidně jezdí dále," stěžovali si lidé z dané oblasti. "Už aby tomu byl konec," dodávají občané. Vozy patří firmě OKD Rekultivace.
Město Orlová se společností uzavřelo nepsanou dohodu, že z celkového počtu 10 tisíc tun materiálu, který na stavbu dálnice musejí náklaďáky navozit, projede přes Orlovou čtyřicet procent, zbytek jezdí přes Karvinou. "Těch čtyřicet procent představuje pět set souprav - náklaďák s návěsem v jednom směru. Otázka je, kolikrát se vozy otočí," říká orlovský místostarosta Radislav Mojžíšek.
Město s OKD Rekultivacemi komunikuje a společnost na radnici zasílá faxy, kolik souprav který den přes Orlovou projíždí. Počet souprav se pohybuje kolem třiceti denně. "Pokud se jedná o časy - od kolika do kolika budou auta jezdit, tak toto není písemně, ale byla to ústní dohoda za přítomnosti místostarosty Mojžíška. OKD Rekultivace městu darovaly 350 tisíc korun na zlepšení životního prostředí a životních podmínek občanů Orlové. Finanční prostředky budou využity na opravu pozemní komunikace na ulici K Zimovůdce v Orlové- Lutyni," doplnila mluvčí orlovské radnice Nataša Cibulková.
Samy OKD Rekultivace říkají, že se dohodnuté časy snaží dodržovat. "Navážení materiálu na stavbu dálnice je časově omezeno do dvacáté hodiny. V jednotlivých případech se však mohlo stát, že se některá auta vracela z návozu až po osmé večerní, což ale není v rozporu s platným povolením. Přesto se budeme snažit počet vozů projíždějících v pozdních hodinách snížit na minimum," říká k problému člen představenstva společnosti Radim Tabášek.
Orlová - Velký provoz náklaďáků, které navážejí materiál na stavbu dálnice D 47 v Bohumíně, začíná vadit lidem žijícím v orlovské části Výhoda.
Ti musejí snášet zvýšenou prašnost, provoz i hluk. Navíc upozorňují, že nákladní vozy údajně nedodržují dohodnuté termíny provozu. Náklaďáky vozí materiál z bývalého Dolu Doubrava. "Jezdí od časného rána a někdy i později večer. Je to strašné. Máme za to, že by jejich provoz měl končit kolem devatenácté hodiny. Oni si ale klidně jezdí dále," stěžovali si lidé z dané oblasti. "Už aby tomu byl konec," dodávají občané. Vozy patří firmě OKD Rekultivace.
Město Orlová se společností uzavřelo nepsanou dohodu, že z celkového počtu 10 tisíc tun materiálu, který na stavbu dálnice musejí náklaďáky navozit, projede přes Orlovou čtyřicet procent, zbytek jezdí přes Karvinou. "Těch čtyřicet procent představuje pět set souprav - náklaďák s návěsem v jednom směru. Otázka je, kolikrát se vozy otočí," říká orlovský místostarosta Radislav Mojžíšek.
Město s OKD Rekultivacemi komunikuje a společnost na radnici zasílá faxy, kolik souprav který den přes Orlovou projíždí. Počet souprav se pohybuje kolem třiceti denně. "Pokud se jedná o časy - od kolika do kolika budou auta jezdit, tak toto není písemně, ale byla to ústní dohoda za přítomnosti místostarosty Mojžíška. OKD Rekultivace městu darovaly 350 tisíc korun na zlepšení životního prostředí a životních podmínek občanů Orlové. Finanční prostředky budou využity na opravu pozemní komunikace na ulici K Zimovůdce v Orlové- Lutyni," doplnila mluvčí orlovské radnice Nataša Cibulková.
Samy OKD Rekultivace říkají, že se dohodnuté časy snaží dodržovat. "Navážení materiálu na stavbu dálnice je časově omezeno do dvacáté hodiny. V jednotlivých případech se však mohlo stát, že se některá auta vracela z návozu až po osmé večerní, což ale není v rozporu s platným povolením. Přesto se budeme snažit počet vozů projíždějících v pozdních hodinách snížit na minimum," říká k problému člen představenstva společnosti Radim Tabášek.