Zpravodajství
5.11.2008 - Břehy řeky Olše spojí nová lávka
Zdroj: Karvinský deník
Strana: 2
Autor: KLIMŠOVÁ, Nikola (nik)
Nová lávka by měla do Bohumína přivést více turistů, sloužit bude pěším i cyklistům. S její výstavbou by se mohlo začít už v roce 2010.
Bohumín - Aby měli k sobě sousedé ve dvou státech blíž, to je hlavní cíl projektu na vybudování lávky přes řeku Olši v Bohumíně.
"Chceme připravit faktické podmínky pro sblížení obyvatel Gorzyc a Bohumína," potvrdila mluvčí bohumínské radnice Lucie Balcarová. Už v minulosti, v období druhé světové války, totiž fungoval přes Olši lanový most, který byl v té době zničen, a k jeho obnově už nedošlo. "Most se tehdy nacházel u točny v Kopytově, ale dnes je technicky nemožné, aby lávka vyrostla na stejném místě. Vyroste tedy o kousek dál, v místech současného brodu přes Olši, blíž k soutoku Odry s Olší. Využívat ji budou moci jak pěší, tak i cyklisté," vysvětlil vedoucí organizačního odboru Bohumína Lumír Macura.
Výstavba lávky je však závislá na získání peněz. "Chceme získat dotaci z evropských fondů. Výstavba lávky totiž bude stát kolem 20 milionů korun a nejsložitější na celé věci jsou výkupy pozemků. Je zde totiž spousta neznámých vlastníků," uvedl Lumír Macura.
V optimistické variantě, kdy by se městu podařilo získat dotaci, která by hradila 85 procent nákladů a kdy by se městu podařilo vykoupit všechny pozemky, by se se stavbou lávky mohlo začít v roce 2010. "Získali jsme dotaci 20 tisíc euro na přípravu studie a projektové dokumentace. Součástí dotace jsou i prostředky na její propagaci," dodala mluvčí Balcarová.
Lávka by měla mimo jiné navázat na současné plánované cyklotrasy podél Olše a Odry i na naučnou stezku meandry Odry na české straně a již existující stezku v Polsku.
Bohumín - Aby měli k sobě sousedé ve dvou státech blíž, to je hlavní cíl projektu na vybudování lávky přes řeku Olši v Bohumíně.
"Chceme připravit faktické podmínky pro sblížení obyvatel Gorzyc a Bohumína," potvrdila mluvčí bohumínské radnice Lucie Balcarová. Už v minulosti, v období druhé světové války, totiž fungoval přes Olši lanový most, který byl v té době zničen, a k jeho obnově už nedošlo. "Most se tehdy nacházel u točny v Kopytově, ale dnes je technicky nemožné, aby lávka vyrostla na stejném místě. Vyroste tedy o kousek dál, v místech současného brodu přes Olši, blíž k soutoku Odry s Olší. Využívat ji budou moci jak pěší, tak i cyklisté," vysvětlil vedoucí organizačního odboru Bohumína Lumír Macura.
Výstavba lávky je však závislá na získání peněz. "Chceme získat dotaci z evropských fondů. Výstavba lávky totiž bude stát kolem 20 milionů korun a nejsložitější na celé věci jsou výkupy pozemků. Je zde totiž spousta neznámých vlastníků," uvedl Lumír Macura.
V optimistické variantě, kdy by se městu podařilo získat dotaci, která by hradila 85 procent nákladů a kdy by se městu podařilo vykoupit všechny pozemky, by se se stavbou lávky mohlo začít v roce 2010. "Získali jsme dotaci 20 tisíc euro na přípravu studie a projektové dokumentace. Součástí dotace jsou i prostředky na její propagaci," dodala mluvčí Balcarová.
Lávka by měla mimo jiné navázat na současné plánované cyklotrasy podél Olše a Odry i na naučnou stezku meandry Odry na české straně a již existující stezku v Polsku.