Zpravodajství
2.9.2009 - Dálnice bude na podzim sjízdná, práce však neskončí
Zdroj: Opavský a Hlučínský deník
Ročník a číslo: 205
Strana: 3
Autor: PAVELEK, Ivan
Úsek dálnice D47 mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi by měl být letos na podzim průjezdný. V tomto duchu se vyjádřil zástupce Ředitelství silnic a dálnic Roman Kluzák.
Novojičínsko/Kolem stavby dálniceD47 se v poslední době vyskytují stále častější polemiky. Důvodem byl zpočátku liknavý přístup dodavatelů, v poslední době ekonomická situace. Ta například vedla k tomu, že Ředitelství silnic a dálnic uvažovalo o pozastavení výstavby úseku z Bohumína na polské hranice, neboť na jaře scházelo v rozpočtu jedenáct miliard korun. V daném úseku práce pokračují, ale tamní dodavatelé pracují na svénáklady. Denně lze spatřit práce i na více než osmnáct kilometrů dlouhém úseku mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi, jehož dokončení propojí tuto lokalitu s Ostravou. Přesto se mezi obyvateli dotčených obcí i motoristy nadále objevují polemiky, zda stavba pokračuje a jestli je na ni dostatek peněz. Roman Kluzák, specialista komunikace Ředitelství silnic a dálnic, pro Deník uvedl, že stavba dálniceD4705 Bělotín - Hladké Životice nebyla v žádném případě pozastavena. "Stavba pokračuje podle harmonogramu a finanční prostředky na uvedenou stavbu jsou zajištěny," ubezpečilKluzák. Ten ale zároveň naznačil, že práce na tomto dálničním úseku budou pokračovat i poté, co po dálnici začnou jezdit automobily. "Zprovoznění stavby v polovičním profilu budevlistopadu tohoto roku," sdělil Kluzák. Tato informace zcela jistě nepotěší starosty dotčenýchobcí. "Lidé chtějí, ať už je to co nejdříve, aby si už mohli oddechnout od provozu, který s sebou nese ruch a prašnost," zmínil se nedávno starosta Mankovic Miroslav Švajda. Obdobně se k této záležitosti vyjádřil také starosta Suchdolu nad Odrou Richard Ehler. "Varianta omezeného provozu na Ostravu sice uvolní dopravu na Ostravu, ale pořád tady bude stavba se všemi jejími důsledky," upozornil nedávnosuchdolskýstarosta.
Novojičínsko/Kolem stavby dálniceD47 se v poslední době vyskytují stále častější polemiky. Důvodem byl zpočátku liknavý přístup dodavatelů, v poslední době ekonomická situace. Ta například vedla k tomu, že Ředitelství silnic a dálnic uvažovalo o pozastavení výstavby úseku z Bohumína na polské hranice, neboť na jaře scházelo v rozpočtu jedenáct miliard korun. V daném úseku práce pokračují, ale tamní dodavatelé pracují na svénáklady. Denně lze spatřit práce i na více než osmnáct kilometrů dlouhém úseku mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi, jehož dokončení propojí tuto lokalitu s Ostravou. Přesto se mezi obyvateli dotčených obcí i motoristy nadále objevují polemiky, zda stavba pokračuje a jestli je na ni dostatek peněz. Roman Kluzák, specialista komunikace Ředitelství silnic a dálnic, pro Deník uvedl, že stavba dálniceD4705 Bělotín - Hladké Životice nebyla v žádném případě pozastavena. "Stavba pokračuje podle harmonogramu a finanční prostředky na uvedenou stavbu jsou zajištěny," ubezpečilKluzák. Ten ale zároveň naznačil, že práce na tomto dálničním úseku budou pokračovat i poté, co po dálnici začnou jezdit automobily. "Zprovoznění stavby v polovičním profilu budevlistopadu tohoto roku," sdělil Kluzák. Tato informace zcela jistě nepotěší starosty dotčenýchobcí. "Lidé chtějí, ať už je to co nejdříve, aby si už mohli oddechnout od provozu, který s sebou nese ruch a prašnost," zmínil se nedávno starosta Mankovic Miroslav Švajda. Obdobně se k této záležitosti vyjádřil také starosta Suchdolu nad Odrou Richard Ehler. "Varianta omezeného provozu na Ostravu sice uvolní dopravu na Ostravu, ale pořád tady bude stavba se všemi jejími důsledky," upozornil nedávnosuchdolskýstarosta.