Zpravodajství
18.7.2011 - Z redakční pošty
Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 166
Strana: 6
Autor: redakce
Nekonečné čekání
Většina národa má velmi seriózní, někdy až obdivné vztahy k lékařům, protože jsou si vědomi toho, že se starají o jejich zdraví a lze říci i o život. Jak se však dívat na arogantní, případně i nadřazené chování některých lékařů?
Například při objednání na vyšetření lékařem na určitou dobu jste ošetřeni až za tři čtyři hodiny. Při dotazu, proč tak dlouho čekáte, odpověď je jednoduchá, vždyť jste důchodce, tak máte hodně času.
Jsem pacient, který musí navštěvovat 7 až 8 praktických a odborných lékařů v určitých časových obdobích. Jistě každý uzná, že čekat hodiny asi není nic příjemného.
FRANTIŠEK RADA, Brno
Nadstandard je už teď
Mám vzkaz pro ministra zdravotnictví: než začnete reformy, naučte slušnému chování některé ředitele nemocnic. Moje manželka byla operována klasicky skalpelem, prodělala operaci chlopní. Ale měla jen desetiprocentně funkční ledviny, kardiostimulátor. Myslím si, že pacienti, kteří mají více nemocí a jsou rizikoví, by měli podstoupit operaci jinou, nadstandardní metodou. Moje žena byla operována v jedné nemocnici (název autor Právu sdělil), kde po operaci byla napojena na dialýzu. Protože s ní před tím nic nedělali na nefrologii, tak čtvrtý den po operaci zemřela. Proto jsem napsal stížnost panu řediteli a on mi odepsal až za rok a půl. Psal, že vše proběhlo v pořádku a že se takové věci stávají. Z jeho dopisu jsem se ale dozvěděl, že už druhý den po operaci to s ní bylo vážné. Mně nic neřekli a nepustili mě k ní. Že to s ní vypadá špatně, mi řekli až po čtyřech voláních. A čtvrtý den mi řekli, že manželka před chvílí zemřela. Pobírám průměrný důchod a neměl jsem peníze, aby manželka dostala nadstandard. S její smrtí jsem se dosud nevyrovnal. Prosím o více pochopení pro příbuzné.
JOSEF JANDA, Bohumín