Zpravodajství
30.3.2012 - Na Euro po dálnici? Zapomeňte
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Ročník a číslo: 77
Strana: 2
Autor: jog, ČTK
BOHUMÍN - Když v březnu 2008 politici poklepávali na základní kámen posledního úseku dálnice D1 z Bohumína k hranicím, pochvalovali si, jak po ní v červnu 2012 pojedou tisíce fanoušků na evropský fotbalový šampionát v Polsku. Nepojedou. Vinou polského zpoždění se dálnice otevře až uprostřed léta. Otevření posledního úseku dálnice se tak nejméně o čtvrt roku zdrží, protože původně se počítalo s dubnovým zahájením provozu. "Jde o rozhodnutí v reakci na polskou žádost," zdůvodnil odklad ministr dopravy Pavel Dobeš. Otevření dálnice je koordinováno s postupem prací v Polsku. Reálné datum pro zprovoznění návazného úseku dálnice A1 mezi Świerklanami a Gorzyczkami je podle polského ministerstva dopravy přelom července a srpna.
ŘSD využije polského prodlení ke kontrole kvality stavby. Stavba D47 mezi Bohumínema hraničním přechodem je dlouhá přes šest kilometrů, její součástí je 21 mostů a jedna mimoúrovňová křižovatka. V poslední době je mediálně známý zejména ostravský úsek D1, kde Ředitelství silnic a dálnic reklamuje u zhotovitele, kterým je společnost Eurovia CS, celkem 901 vad. Podle ŘSD firma použila při stavbě nevhodný materiál, kvůli kterému se povrch vozovky na několika místech zvlnil. To ale zhotovitel popírá. Protože i úsek mezi Bohumínema státní hranicí stavěla stejná firma, plánuje ŘSD provést důkladnou kontrolu prověření technického stavu českého úseku dálnice.