Zpravodajství
20.11.2012 - Kupředu, vpravo. Z vlaku se nově vystupuje ve směru jízdy
Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 271
Strana: 3
Autor: Andrea Vargová
Po 140 letech budou cestující na trase mezi Břeclaví a Bohumínem nastupovat a vystupovat z vlaku na opačné straně než dosud.
Bohumín - Trať Břeclav - Přerov - Bohumín je poslední tratí v České republice, na které vlaky dosud jezdí vlevo. Od 9. prosince bude k nástupu a výstupu cestujících ve všech zastávkách na této trati určeno nástupiště vpravo ve směru jízdy. Důvodem je sjednocení pravidel železničního provozu na celém území republiky. "Sjednocení provozu na pravostranný má význam především pro dopravce. Jejich zaměstnanci si totiž při sledování návěstidel musí uvědomit, zda jedou na trati s pravostranným nebo levostranným provozem. Do jisté míry se to týká i cestujících, kteří nejezdí po zmíněné trati pravidelně. Na všech dvoukolejných a vícekolejných tratích se na zastávkách vystupuje a nastupuje v zásadě vpravo ve směru jízdy, na trati Břeclav OE Bohumín je tomu naopak," řekl Deníku mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Tesař.
Pro cestující, kteří po této trase jezdí pravidelně, to tedy znamená, že budou na všech zastávkách nastupovat a vystupovat na opačném nástupišti než byli zvyklí. K jedné z největších změn v historii české železnice si Správa železniční dopravní cesty připravila informační kampaň za téměř milion korun, kterou zahájila minulý čtvrtek."Ve všech stanicích a zastávkách jsou vyvěšeny informační plakáty. Jejich elektronická verze bude zaslána do škol a obcí v okolí tratě. V jízdním řádu na rok 2013, který začne platit 9. prosince, byla k příslušným tratím zapracována poznámka o změně provozu zejména ve vztahu k nástupištím. O změnách cestující informuje také rozhlasové hlášení," dodal mluvčí.
Na novinku budou cestující upozorňovat i sami dopravci. "Budeme to cestujícím opakovat jak při nákupu jízdenek, tak i při jejich kontrole, kdy je na to upozorní průvodčí. Bude to nezvyk, ale nemyslím si, že by to někomu mělo komplikovat život," sdělila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Modernizace všech tratí, při které se zaváděla zabezpečovací zařízení umožňující plnohodnotný obousměrný provoz po všech kolejích, proběhla již v minulosti, proto nebude nutné provádět ve stanicích a zastávkách žádné stavební úpravy. Nehrozí ani žádné omezení spojů.