Zpravodajství
4.12.2012 - Leo Express omezí počet spojů
Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 283
Strana: 14
Autor: jn, ČTK
Příčinou jsou potíže s vytápěním i se zavíráním dveří
Vlaky nového dopravce Leo Express mají problémy s vytápěním, zavíráním dveří a fungováním bezdrátového internetu. Od 9. prosince, kdy odstartuje jejich ostrý provoz, bude proto na trati mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem jezdit denně jen osm těchto spojů místo původně plánovaných šestnácti. Na včerejším setkání s novináři to sdělil šéf Leo Expressu Leoš Novotný. Zmíněné spoje budou zajišťovány dvěma soupravami ze čtyř, které Leo Express vlastní. "Na zbylých soupravách budeme vychytávat chyby, a až se to podaří, přejdeme na šestnáct spojů denně. Dosáhnout bychom toho chtěli ještě před Novým rokem," informoval Novotný.
Problémová čidla
Pilotní provoz s cestujícími zahájil Leo Express 13. listopadu. Po zhruba třech týdnech provozu se problémy ukázaly především na elektronických čidlech. "Docházelo k tomu, že dveře se zavřely, ale systém to vyhodnotil, jako že zavřené nejsou," uvedl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Dveře vlaku se proto opakovaně otevíraly a zavíraly, což způsobovalo zpoždění na zastávkách. V případě vytápění zase selhalo čidlo, které špatně vyhodnotilo teplotu ve voze. "Tepelný komfort pro cestující kvůli tomu nebyl optimální," připouští Paroubek. Ve svých zcela nových vlacích od švýcarské firmy Stadler Rail AG slibuje Leo Express poskytovat na české železnici dosud nebývalé pohodlí. S tím ovšem příliš nekorespondují stížnosti některých cestujících na nedostatek místa pro nohy u části sedadel obrácených k sobě.