Zpravodajství
26.11.2014 - Nově vlaky ze Dzbele do Chornic
Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 276
Strana: 10
Autor: Petr Marek
Více než 5,7 miliónu kilometrů ujedou v roce 2015 vlaky v Olomouckém kraji. Rozsah regionální dopravy tam zůstane na obdobné úrovni jako letos. České dráhy (ČD) vypraví v pracovní dny průměrně 581 osobních a spěšných vlaků, v sobotu 443 a v neděli 435. Vyplývá to z nového jízdního řádu, který bude platit od letošního 14. prosince do 12. prosince 2015. Novinářům to v úterý řekla ředitelka Regionálního obchodního centra ČD Olomouc Hana Motyková.
Po několika letech se obnoví vlakové spojení Dzbele a Chornice. Nově pojedou čtyři páry osobních vlaků Dzbel–Moravská Třebová. Večerní spoj ze Dzbele v 18.05 hodin pojede až do Olomouce. Méně přestupů čeká cestující z Olomouce do Jeseníku. "Převedením původních spěšných vlaků do kategorie rychlík a částečným zařazením klasické soupravy ubude přestupů v Zábřehu. Nově lze cestovat přímo do Olomouce i vlakem z Jeseníku v 10.54 hodin denně a v 16.54 hodin v neděli, v opačném případě lze využít přímé spojení u vlaků s příjezdem do Jeseníku v 9.10 a 15.11 hodin," uvedla Motyková.
Zvláštní vlak (jeden pár) nově ČD vypraví 1. května 2015, a to mezi Olomoucí a Moravským Berounem u příležitosti populární cykloturistické akce Bílý kámen, která každoročně probíhá ve Vojenském výcvikovém prostoru Libavá. Mezi Přerovem a Bohumínem se, s ohledem na obsluhu mošnovského letiště v souvislosti se změnou vedení vlaků na území Moravskoslezského kraje, částečně redukují přímé regionální spoje Přerov–Bohumín. Zachovány jsou páteřní spoje v době ranní i odpolední špičky. "Zbývající osobní vlaky jsou ve dvouhodinovém taktu ukončeny," zakončila výčet nejdůležitějších změn v kraji Motyková.
Cestující podle ní musí počítat nadále i s problémy, zejména s rozsáhlou výlukovou činností, v souvislosti s pokračující rekonstrukcí olomouckého hlavního nádraží. Do poloviny května nebude přístupný hlavní podchod z vestibulu. Výrazně se tak dočasně sníží počet nástupišť vhodných pro nástup i výstup ze všech šesti traťových směrů při dodržení nynějších čekacích dob vlaků. Navýší se i počet nezbytných manipulací s vlaky.
Méně přestupů čeká cestující z Olomouce do Jeseníku.