Zpravodajství
29.7.2015 - Zrušení ranního vlaku IC 542: Králicko a Letohradsko je proti
Zdroj: Orlický deník
Ročník a číslo: 175
Strana: 3
Autor: zr
K věci
Orlickoústecko – V minulých dnech se nad novým železničním jízdním řádem 2015/2016 sešli zástupci kraje, obcí a dopravce. Probíraly se veškeré připomínky obcí a jednotlivých občanů. Na území Orlickoústecka je nejožehavějším tématem zrušení ranního vlaku IC 542. Tím dojíždí většina obyvatel z Králicka a Letohradska do zaměstnání v Pardubicích. Zrušení IC 542 je věcí dopravce, který tento vlak zavedl v současném jízdním řádu jakovlak komerční, tedy bez objednávky ministerstva dopravy. Náhradou je vlak EN 442, který je v jízdním řádu 2015/2016 uvažován tak, že v Bohumíně na něj bude přivěšeno asi pět vozů pro vnitrostátní přepravu a jeho jízdní doba bude uzpůsobena pro maximální eliminaci zpoždění ze sousedního státu.
Tento stav se obyvatelům nelíbía požadují návrat IC 542, což Pardubický kraj nemůže ovlivnit. Celá problematika byla řešena i náměstkem hejtmana pro dopravu Jaromírem Duškem na Ministerstvu dopravy ČR, kde mu bylo sděleno, že zrušení předmětného vlaku je problém provozovatele drážní dopravy, tedy Českých drah. Ministerstvo dopravy neuvažuje o objednávce náhrady vlaku IC 542, protože náhradu vlakem EN 442 považuje za dostatečnou.
Dalším problematickým bodem jízdního řádu 2015/2016 je striktní požadavek na znovuzavedení přímých spěšných vlaků z Lichkova do Pardubic. To v současné době není možné, protože by muselo dojít ke zrušení trasy osobního vlaku, který provádí obsluhu všech zastávek vúseku Lichkov– Ústínad Orlicí. To bylo žadatelům vysvětleno. Na jednáních se také probírala problematika zastavování všech vlaků dálkové dopravy v železniční stanici Česká Třebová. Ministerstvo dopravy připravilo pro obyvatele Pardubického kraje nemilé překvapení v podobě projíždění vlaků kategorieEC(Praha – Brno – Bratislava) v České Třebové. Důvodem je zrychlení jízdní doby vlaků o 2 minuty. S tímto Pardubický kraj nesouhlasí.
Celou problematiku řešil náměstek hejtmana pro dopravu Jaromír Dušek na ministerstvu dopravy, kde mu bylo sděleno, že zrušení zastavování je požadavek ministerstva dopravy, které na něm trvá. Dalším důvodem uváděným zástupci ministerstva k předmětné problematice je ten, že v současné době je zaznamenávána značná obsazenost souprav mezinárodních EC, což průjezd Českou Třebovou vyřeší.