Zpravodajství
2.2.2016 - Systém byl chybný, tvrdí svědek o nehodě vlaku
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Ročník a číslo: 27
Strana: 15
Autor: zde
VYŠKOV V havarijním stavu, který ohrožoval bezpečnost cestujících, byly ještě před čtyřmi lety desítky železničních úseků v České republice. Včera na to před Okresním soudem ve Vyškově upozornil drážní inspektor Josef Dvořák. Jako svědek vypovídal v kauze vykolejených nákladních vagonů u Topolan na Vyškovsku v červnu 2011.
"Tohle varování přišlo v pravý čas. Zjistilo se totiž, že na celém území byla dlouhodobě špatně prováděna kontrola upevnění kolejí. Okamžitě po nehodě začala důkladná revize všech tratí. A výsledek? Za jediný týden byla nařízena zpomalená jízda v 52 úsecích," vypověděl před soudem Dvořák. Při nehodě u Topolan tehdy nákladní vlak s vagony na uhlí mířil do Bohumína, z 25 jich vykolejilo 13. Jen krátce předtím projel kritickým místem rychlík, který vezl cestující z Brna do Šumperka.
Dvořák navíc včera potvrdil slova jednoho z pětice obžalovaných, vrchního traťmistra Vladimíra Kuřátka, který již dříve uvedl, že upevnění kolejí bylo za zenitem. Chtěl proto výměnu. "To můžu potvrdit. Vrchní traťmistr žádal každý rok o několik kilometrů kolejnic. Vždy z toho ale dostal jen zlomek. Jednou chtěl například 8 400 metrů kolejnic, ale získal jen 200. Chyba byla jednoznačně v systému," poznamenal Dvořák. Soud bude pokračovat v březnu.
Víc o případu na brno.idnes.cz