Zpravodajství
8.4.2016 - Místecká už zase pije řidičům krev
Zdroj: Moravskoslezský deník
Ročník a číslo: 82
Strana: 2
Autor: Martina Koziolová
Zhruba tři čtvrtě roku 2015 byla Místecká ulice v blízkosti Dolu Jeremenko v obou směrech zúžená do jednoho pruhu kvůli opravám poloviny železničního mostu. Letos se "černá můra" řidičů zase opakuje. Pracuje se totiž na té druhé, a to až do září.
Ostrava – Na redakci Deníku se v těchto dnech obrací řada čtenářů, kteří kritizují dopravní omezení na hlavním tahu mezi Ostravou a FrýdkemMístkem, tedy v Místecké ulici. V blízkosti Dolu Jeremenko se totiž opravuje železniční most, a proto je průjezd Místeckou v obou směrech svedený do jednoho pruhu. Kvůli tomu se ve špičkách tvoří až kilometrové kolony. Řada lidí však kritizuje malý výskyt dělníků, kteří na rekonstrukci mostu pracují.
"Už to zase začíná, Místeckou na začátku března zavřeli, týden tam dávali podpěry a do dnešního dne jsem tam neviděl makat ani nohu. Když zavřu hlavní tah, tak tam makám od nevidím do nevidím," vyjádřil se jeden ze čtenářů. Podobné příspěvky však na adresu redakce přicházejí denně. Řidiči reagují na zúžení dopravy podrážděně, se stejnou situací se totiž potýkali v Místecké už během minulého roku.
"Je to zlý sen, jezdím tudy denně a to i několikrát. Když loni uzavírka skončila, radoval jsem se. Neměl jsem vůbec tušení, že to bude pokračovat i letos. Ačkoliv se dá tento úsek objet, vyplatí se ve frontě počkat. Už jsem si to několikrát vyzkoušel a musím říct, že objíždět to bylo vždycky mnohem horší. Problémem v koloně je ale to, že řidiči neumí zipovat, což průjezd velmi zpomalí a bohužel většinou i zabrzdí," řekl Radek Stoklasa, který přejíždí mezi průmyslovou zónou v Hrabové a centrem každý den.
Střídavé uzavírání pruhů
Podle tiskového mluvčího Správy železniční dopravní cesty(SŽDC)Marka Illiaše sev loňském roce pracovalo na mostním objektu pod konstrukcí číslo jedna. Letos se provádí stejné práce na mostním objektu pod konstrukcí číslo dvě. "Tyto práce probíhají etapově k zajištění železniční dopravy, kdy jedna kolej je vyloučena a druhá provozována. Stavební činnost, která omezila dopravu v Místecké ulici, začala 3. března a potrvá do 30. září letošního roku. Během této doby budou střídavě uzavírány jízdní směry na Bohumín i na Frýdek Místek," upřesnil Marek Illiaš. Doplnil, že celá stavba je velmi komplikovaná."Ato jak zdůvodu množství přeložek na mostním objektu i pod ním, včetně provedení zjednokolejnění tramvajové trati, tak z hlediska nutnosti zachování železniční dopravy na mostě, tramvajové dopravy a silniční dopravy na jedné z nejfrekventovanějších silnic v Ostravě," uvedl mluvčí SŽDC.
Práce na mostě nemusí být vidět
Stavba podle něj probíhá podle záměrů projektové dokumentace a vydaného stavebního povolení. "Zhotovitel postupuje dle zpracovaného harmonogramu, který je z hlediska návaznosti prací složitý. Pracovní doba byla stanovena od pondělí do neděle od 7 do 18 hodin. Dopravní omezení jsou nutná zejména z bezpečnostních důvodů a opatření, která z nich plynou, chrání jak pracovníky a techniky na stavbě, tak projíždějící řidiče," podotkl Marek Illiaš.
Zhotovitel stavby je totiž podle něj zodpovědný i za stabilitu mostního objektu. Její ohrožení by například při naražení kamionu nebo autobusu do podpěrných skruží ve větší rychlosti mohlo mít tragické následky. Dopravní omezení jsou nutná zejména i s ohledem na probíhající práce nahoře na mostním objektu, které by mohly ohrozit bezpečnost a které nejsou z pohledu řidiče z důvodu velké šířky mostu vidět.
Foto: REKONSTRUKCE železničního mostu. Ve špičce se v Místecké ulici tvoří až kilometrové kolony.
Snímky: Deník/Lukáš Kaboň