Zpravodajství
3.4.2017 - Lidé ohlásili tisíce závad
Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 79
Strana: 1
Autor: Pavla Krůčková
Karvinsko – Ucpaná vpust dešťové vody, počmáraná zeď, poničené zařízení dětského hřiště či zlomený strom v korytě říčky Petrůvky. To je jen nepatrný zlomek závad, které lidé na Karvinsku nahlásili prostřednictvím speciálních mobilních aplikací a webů jednotlivých měst. Ta se touto cestou rozhodla urychlit a zlepšit komunikaci mezi občany a úředníky.
"Nikdo z nás nemůže být všude, proto jsme zřídili službu Hlášení závad. Lidé ji využívají velice často a my jsme za to rádi. Denně nám dojdou až tři upozornění. Ohlášení se navíc okamžitě dostane k člověku, který za jeho řešení zodpovídá," uvedla před časem tajemnice Městského úřadu v Bohumíně Dagmar Fialová. Službu Hlášení závad, která funguje na webu města i v rámci mobilní aplikace, Bohumín nabízí už bezmála pět let.
"Lidé nám za tu dobu poslali přes 2700 hlášení. U drtivé většiny z nich zajistila radnice okamžitou nápravu," říká mluvčí Bohumína Lucie Kolková s tím, že uživatelé nejčastěji hlásí problémy s dopravními značkami, s černými skládkami, případně nějaký výmol na cestě. Podobnou službu nabízí na Karvinsku například i v Rychvaldu a pod názvem Dej Tip v Havířově. Na začátku roku vlastní aplikaci na hlášení závad spustili i v Petrovicích. "Věříme, že služba přispěje nejen ke zlepšení vzhledu obce, ale také posílí komunikaci občanů s úřadem," vysvětlil Josef Němčík z petrovické radnice.
Nedávno se tak obec Petrovice touto cestou postarala o umístění nového zrcadla v méně přehledné křižovatce či o odstranění nepořádku na jedné tamní autobusové zastávce. Kromě aplikací a webových odkazů vsadila pak některá města na speciální e-mail, kam mohou lidé posílat svá upozornění. "Tento způsob hlášení velmi dobře funguje už asi dva roky. Jsme za spolupráci a všímavost veřejnosti vděční," říká mluvčí Karviné Šárka Swiderová s tím, že jen za březen přišlo na e-mail 10 podnětů.