Zpravodajství
4.4.2018 - Modernizace karvinského nádraží zpožďuje vlaky
Zdroj: Frýdecko-místecký a Třinecký deník
Ročník a číslo: 78
Strana: 3
Autor: Tomáš Januszek
Oprava železničního koridoru potrvá celý do poloviny příštího roku.
KARVINÁ – Práce na modernizaci karvinského vlakového nádraží běží na plné obrátky. Aktuálně zmizelo třetí nástupiště i obě koleje podél něj. Dělníci pracují i mimo nádraží, opravují kolejový svršek, natahují nové kabely, opravuje se také železniční most přes Olši v DětmarovicíchKoukolné. Vše dohromady ale způsobuje zpoždění vlaků, které v úseku od Dětmarovic až po Karvinou jezdí po jedné koleji.
Karvinské nádraží bude mít po skončení modernizace nová nástupiště včetně zastřešení, nový podchod s výtahy, nový informační systém pro cestující veřejnost. Práce potrvají celé letošní a část příštího roku.
Opravuje se zároveň most a nadjezd
Rozsáhlé opravy jsou součástí optimalizace a modernizace traťového koridoru Dětmarovice Louky nad Olší, které je posledním nemodernizovaným na trati z Bohumína po hranici se Slovenskem.
Zatímco do opravy železničního mostu před Olši v Koukolné se dělníci pustili před pár týdny, stavba nedalekého silničního nadjezdu nad tratí jde do finále.
Podle zástupců Správy železniční a dopravní cesty nevyhovovala světlost nadjezdu daným normám a nevyhovovala také volná výška pro návrh trakčního vedení. "Proto byla navržena rekonstrukce mos tu, která zahrnuje demolici stávajícího silničního nadjezdu a výstavbu nového polorámového nadjezdu ze zabetonovaných nosníků," řekla mluvčí SŽDC Šubová.
Hotovo do konce dubna
Byť to tam zatím nevypadá, už za necelý měsíc má být hotovo. Od 25. dubna by se mělo jezdit kyvadlově po jedné polovině mostu, do týdne by měly být průjezdné obě poloviny mostu. Po více než půl roce by tak měla být konečně průjezdná silnice spojující Koukolnou a Závadu.