Zpravodajství
5.12.2020 - Spojnice z Karviné do Bohumína bude
Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 283
Strana: 51
Autor: Tomáš Januszek
BOHUMÍN, DĚTMAROVICE – Ještě před pár týdny to vypadalo, že se silnice mezi Bohumínem a Karvinou, která by vedla z Nové Vsi mimo zastavěná území, stavět nebude. Centrální komise při Ministerstvu dopravy počátkem září oznámila, že doporučuje vybudovat přeložku silnice I/68, která by vedla z bohumínské městské části Vrbice přes Rychvald až do Havířova, navíc přes vzácnou přírodní oblast Heřmanických rybníků.
Proti tomu se ale ohradili zástupci samosprávy a premiéru Andreji Babišovi poslali dopis, v němž rozhodnutí ministerstva kritizovali a žádali, aby se pokračovalo v přípravě obchvatu I/67 kol Dětmarovic.
Svým dílem přispěla také bohumínská poslankyně Andrea Babišová (ANO), která domluvila schůzku samotného ministra dopravy Karla Havlíčka a dalších úředníků jeho ministerstva se zástupci Bohumína, Dětmarovic a Dolní Lutyně, primátora Havířova, včetně moravskoslezského hejtmana.
O argumentech všech dotčených stran ministr Karel Havlíček uznal, že rozhodnutí jeho Centrální komise bylo chybné a že se bude pokračovat v projektových přípravách obchvatu městské části Skřečoň a Nová Ves, který povede mezi Věřňovicemi a Dolní Lutyní, kolem Elektrárny Dětmarovice až k průmyslové zóně Nové Pole na okraji Karviné.
"Všichni si uvědomujeme, že příprava projektové dokumentace, výkup pozemků i získání stavebního povolení bude velmi dlouhý a náročný proces. Ale od Ministerstva dopravy dostane zelenou a bude pokračovat. A pak máme naději, že se za osm let začne stavět, jak se původně plánovalo," upřesnil starosta Bohumína Petr Vícha. Dodal, že přeložka I/68 z Bohumína přes Rychvald by měla být vymazána ze Zásad územního rozvoje Moravskoslezského kraje.
Další krok je na lidech z Centrální komise, kteří by měli rozhodnutí v této věci definitivně potvrdit. Nová silnice, která povede od dálnice v Bohumíně-Nové Vsi a mine tak městskou část Skřečoň, povede směrem ke Karviné mimo zastavěná území a uleví centru Dolní Lutyně a Dětmarovic.
Náklady na její stavbu budou něco přes tři miliardy korun a pokud se už nic nestane, začít stavět by se mělo v roce 2028. Kvůli potřebě šetřit se však muselo rezignovat například na napojení silnice u Karviné trasou podél řeky Olše, za průmyslovou zónou.
Takto se nová silnice z Bohumína napojí na tu stávající ve Starém Městě a dopravu zase povede do města. Kolem ČSAD, po Nádražní ulici a tranzit pak na obchvat Karviné, který se začal stavět letos v v létě.