Zpravodajství
1.10.2007 - Silniční síť čekají zásadní proměny
Zdroj: Listy moravskoslezské
Strana: 5
KARVINÁ - Zásadní význam pro zkvalitnění dopravy v regionu a pro jeho spojení s dalšími oblastmi republiky i se světem bude mít vybudování dálnice D 47.
Některé nezbytné změny, které se musí v této souvislosti uskutečnit na Karvinsku i přímo ve městě, startují.
Zpracovávají se studie a investiční záměry, aby bylo dopravní napojení na nadřazenou silniční síť efektivní, bezpečné a splňovalo další nezbytná kritéria. Vlastní výstavba by měla začít v nejbližších letech.
V současné době se řeší napojení Karviné na dálnici D 47 v trase Karviná Staré město-Bohumín. Magistrát je gestorem pořízení studie, která poskytne podklady pro budoucí uspořádání silniční sítě v této lokalitě. Nezbytnou součástí napojení na dálnici je také vybudování jihozápadního obchvatu Karviné, který zaručí plynulou dopravu mimo centrum města ve směru Bohumín-Český Těšín. V současné době probíhají aktivity nezbytné pro vydání stavebního povolení. Následovat bude výběr dodavatele stavebních prací.
Vlastní výstavba obchvatu by měla být zahájena v roce 2010.
Další součástí budoucích proměn dopravních tras se stane přeložení části silnice III 4689 přímo ve městě a ve směru Petrovice u Karviné. To je nezbytným předpokladem pro kvalitní napojení města na hraniční přechod Petrovice-Marklovice a podmínkou pro přípravu průmyslové zóny Vagonka pro podnikatele. Po úpravách by měla být tato silnice přeřazena ze třetí do druhé třídy. Hlavním investorem všech připravovaných proměn silniční sítě na Karvinsku je Ředitelství silnic a dálnic. Finančně bude přispívat Moravskoslezský kraj, který zařadil napojení regionu na nadřazenou silniční síť mezi své priority.
Město Karviná by se mělo již ve fázi příprav podílet finančně a spolupracovat s investory při vyřizování majetkoprávních záležitostí. Na svém zářijovém zasedání to schválilo karvinské zastupitelstvo.