Zpravodajství
4.10.2007 - Bohumínský Bonatrans vozí jako první v Evropě ocel z Číny
Zdroj: Zpravodajství ČTK
Bohumín (Karvinsko) 4. října (ČTK) - Továrna na výrobu železničního dvojkolí Bonatrans Group začala údajně jako první v Evropě vozit ocel z Číny. Bohumínská firma totiž čelí obtížné situaci na evropském trhu, kde je nedostatek speciální oceli na výrobu železničních kol a její cena roste. Letos proto nakoupí Bonatrans od čínského dodavatele surovinu za sto milionů korun, která představuje asi deset procent potřeb firmy, sdělila dnes ČTK společnost.
Bonatrans navázal spolupráci s čínskou ocelárnou v provincii Jin-gsu. "Jsme první v Evropě, kdo se odvážil k tomuto kroku. Obavy ale nejsou na místě, čínská ocel disponuje špičkovou kvalitou. Aby ne, když ocelárna v Číně je tři roky stará a používá nejmodernější technologie," uvedl nákupní ředitel Bonatransu Jaroslav Sedlák. Kromě oceli na výrobu železničních kol teď firma pracuje s čínskými partnery na výrobě oceli pro výrobu náprav, která má odlišné parametry. Prvních 500 tun čínských bloků vhodných pro výrobu náprav míří do Bohumína v těchto dnech.
Oproti českým a evropským výrobcům má čínská ocelárna podle Sedláka zásadní výhodu v oblasti objemů. "Z Číny můžeme požadovat jakékoliv množství oceli a náš dodavatel ji vyrobí a přiveze. To je v evropském měřítku nemyslitelné," vysvětlil s tím, že i přes zvýšené náklady na dopravu je cena za čínskou ocel akceptovatelná.
A.s. Bonatrans je největším evropským a jediným českým výrobcem železničního materiálu - dvojkolí a jeho dílů pro odvětví kolejové dopravy. Do zahraničí vyváží přes 90 procent produkce, když ročně opustí brány závodu přibližně 190.000 výrobků. Firma zaměstnává asi 940 lidí a její tržby jsou kolem čtyř miliard korun. Bonatrans je spolu s firmami ŽDB GROUP z Bohumína a KOVOSVIT MAS Sezimovo Ústí součástí finanční skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka.
Bonatrans navázal spolupráci s čínskou ocelárnou v provincii Jin-gsu. "Jsme první v Evropě, kdo se odvážil k tomuto kroku. Obavy ale nejsou na místě, čínská ocel disponuje špičkovou kvalitou. Aby ne, když ocelárna v Číně je tři roky stará a používá nejmodernější technologie," uvedl nákupní ředitel Bonatransu Jaroslav Sedlák. Kromě oceli na výrobu železničních kol teď firma pracuje s čínskými partnery na výrobě oceli pro výrobu náprav, která má odlišné parametry. Prvních 500 tun čínských bloků vhodných pro výrobu náprav míří do Bohumína v těchto dnech.
Oproti českým a evropským výrobcům má čínská ocelárna podle Sedláka zásadní výhodu v oblasti objemů. "Z Číny můžeme požadovat jakékoliv množství oceli a náš dodavatel ji vyrobí a přiveze. To je v evropském měřítku nemyslitelné," vysvětlil s tím, že i přes zvýšené náklady na dopravu je cena za čínskou ocel akceptovatelná.
A.s. Bonatrans je největším evropským a jediným českým výrobcem železničního materiálu - dvojkolí a jeho dílů pro odvětví kolejové dopravy. Do zahraničí vyváží přes 90 procent produkce, když ročně opustí brány závodu přibližně 190.000 výrobků. Firma zaměstnává asi 940 lidí a její tržby jsou kolem čtyř miliard korun. Bonatrans je spolu s firmami ŽDB GROUP z Bohumína a KOVOSVIT MAS Sezimovo Ústí součástí finanční skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka.