Zpravodajství
9.10.2007 - Bonatrans jako první v Evropě vozí ocel z Číny
Zdroj: Technický týdeník
Strana: 1
Evropský trh s kontislitou ocelí trápí aktuálně nedostatek této suroviny na trhu. To se podepisuje na rostoucí ceně suroviny v Česku i Evropě. Bohumínská společnost Bonatrans Group, která pro výrobu železničních kol potřebuje vysoce kvalitní ocel splňující přísné kvalitativní normy, se tak odhodlala k netradičnímu kroku. Jako první v Evropě navázala spolupráci s čínskou ocelárnou v provincii Jin-gsu. Podle nákupního ředitele společnosti Bonatrans Group Jaroslava Sedláka znamená zahájení spolupráce s čínským dodavatelem revoluci v oblasti výroby žel. kol a dvojkolí: „Jsme první v Evropě, kdo se odvážil k tomuto kroku. Obavy ale nejsou na místě, čínská ocel disponuje špičkovou kvalitou. Aby ne, když ocelárna v Číně je tři roky stará a používá nejmodernější technologie.“
Oproti českým a evropským výrobcům má čínská ocelárna zásadní výhodu v oblasti objemů. „Z Číny můžeme požadovat jakékoliv množství oceli a náš dodavatel ji vyrobí a přiveze. To je v evropském měřítku nemyslitelné. Naše společnost chce objemově růst a to bez zvýšených dodávek oceli není možné,“ vysvětluje Jaroslav Sedlák. I přes zvýšené náklady na dopravu je cena za čínskou ocel akceptovatelná. Díky své vysoké hmotnosti však ocel umožňuje, kvůli významnému prostoru v kontejneru, přepravovat i další – lehčí zboží. S ocelí tak do Česka běžně míří čaj, hračky či izolační vaty.
Kromě kontislité oceli na výrobu železničních kol teď firma pracuje s čínskými partnery na výrobě oceli pro výrobu náprav, která má odlišné parametry.