21.11.2007 - Dálnice D 1 bude po dobudování D 47 patřit také Ostravě

Zdroj: Karvinský deník
Strana: 8
Autor: Šlezingr Radim (šle)

Ostrava - Provoz na dálnici D 1 v Ostravě zastavila hromadná nehoda osobních aut. I s takovým hlášením se možná v budoucnu setkají řidiči v dopravním zpravodajství v rozhlase či televizi.

Dálnice D 47, vedoucí přes Ostravu, se má totiž brzy stát součástí naší nejdůležitější dopravní tepny - dálnice D 1. A také ponese její jméno. Název dálnice D 47 vedoucí od Olomouce přes Ostravu až k hranicím s Polskem je jen dočasný. "Celá dálnice D 47, až se dostaví, tak se napojí na současnou dálnici D 1," uvedl pro Deník mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Stát by se tak mělo v roce 2009 nebo 2010.

"Až to bude dálnicí D 1 celé, tak to bude nejdelší dálnice v zemi. Začínat bude v Praze a končit bude v Bohumíně, na hraničním přechodu do Polska. Původně se měla dálnice D 1 stáčet od Vyškova na Zlín a na slovenský Půchov, ale přehodnotilo se to koncem 90. let, protože Ostravsko je klíčovým regionem u nás. Proto hlavní páteřní komunikace u nás bude Praha - Brno - Ostrava," dodal mluvčí ministerstva dopravy.

Historie dálnice D 1 se oficiálně datuje od 4. listopadu 1938, kdy byla schválena. Plánovači tehdy počítali s tím, že nová dálnice spojí Prahu s Podkarpatskou Rusí. Výstavba začala v květnu následujícího roku. Druhá světová válka ji ukončila. Po válce byla výstavba částečně obnovena, v roce 1950 znovu skončila. O třináct let později, v roce 1963, byla schválena nová páteřní dálniční síť, její součástí byla i dálnice D 1, i když v pozměněné trase. Stavět se opět začalo v roce 1967 a první dálniční úsek mezi Prahou a Mirošovicemi byl otevřen v roce 1971. V roce 1980 začal fungovat souvislý dálniční tah mezi Prahou a Brnem. Vletech 1988 a 1992 byly do provozu uvedeny dva úseky od Holubic u Brna až k Vyškovu, původně dálnice D 47. V roce 1996 byly změněny původní plány, aby dálnice D 1 pokračovala na Slovensko přes hraniční přechod Starý Hrozenkov.

Nejdelší dálniční tah D 1, který spojí tři největší města v České republice, bude mezi Prahou a polskou dálnicí A 1 u Bohumína celkem 377 kilometrů dlouhý.

Uveřejněno také: Bruntálský a Krnovský deník, Frýdecko-místecký a Třinecký deník, Havířovský deník, Moravskoslezský deník a Novojičínský deník


Počet zhlédnutí: 2 592

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

14 °C