Zpravodajství
29.11.2007 - Jízdní řád: některé vlakové spoje zmizí
Zdroj: Olomoucký deník
Strana: 3
"Neznamená to, že by se rušily některé trati, pouze nebudou jezdit vlaky v době, kdy nebyly vytíženy. Ve špičce budou jezdit jako dosud," vysvětlil Holánek. I když jde pouze o jednostranný úmysl ze strany ČD, Jaroslav Tomík z krajského odboru dopravy jej přivítal. "Spojení se nezmění, doprava jen bude efektivnější," řekl. Letos kraj ČD poskytl na dokrytí rozdílu mezi výnosem z prodeje jízdenek a skutečnými náklady na regionální dopravu 305 milionů korun.
Jízdní řád začne platit, přestože dráhy dosud nemají s krajským úřadem podepsánu smlouvu o krytí ztráty. Ta je podle Holánka zatím v jednání. Dráhy také s krajem stále vyjednávají o udělené pokutě za zpožďování vlaků, která činí 5,5 milionu korun. Dosud prý jim nebyla písemně zaslána. Nový jízdní řád zavede navíc jeden večerní spoj z Olomouce do Moravského Berouna a v Olomouci a Přerově budou zastavovat také dva nové expresy mířící z Prahy do Luhačovic nebo Veselí nad Moravou.
Pendolino by mělo v novém jízdním řádu přijet z Olomouce do Prahy o sedm minut dříve. Komplikace naopak nastanou kvůli elektrifikaci trati Zábřeh- Šumperk, která začne v polovině června a v první etapě se dotkne úseku Zábřeh- Bludov. "Během roku chceme také pokračovat v obnově vozového parku. Na tratích Olomouc- Uničov- Šumperk a Olomouc- Prostějov přes Senici na Hané budou jezdit další dvě soupravy Regionova," uvedla za ČD Luďka Hnulíková.
Nově bude přes Přerov a Olomouc do Zábřehu jezdit také patrová klimatizovaná souprava CityElefant vypravovaná z Bohumína. Od 9. prosince se změní také některé ceny jízdenek, kdy ČD přecházejí ze zónového na kilometrový tarif. Zároveň ale ruší příplatky ve vlacích typu InterCity a EuroCity a k tarifu E- liška zavádějí slevy. Jízdenka mezi krajskými městy tak může při nejvýhodnějším tarifu stát jen 35 korun, což bude platit například mezi Zlínem a Olomoucí.
"Na dvou tratích budou jezdit dvě nové soupravy Regionova."
Luďka Hnulíková, ČD